MotoGP 2019 Qatar: Deja vu!

11/03/2019. Đorđe Pavićević/TopSpeed

Trkom u Kataru, na stazi Losail, startovao je ovogodišnji MotoGP šampionat, a glavni akteri i ove godine bili su Dovizioso i Marquez, sa gotovo reprizom poslednjeg kruga i prolaskom kroz cilj!

Ako će i narednih 18 trka ovogodišnjeg MotoGP šampionata biti makar jednako zanimljive kao što je to bila ova, prva, onda se spremite na “infarkt” sezonu i dobro proverite stanje svog kardiovaskularnog sistema! Šalu na stranu, ali zaista, i pored pomalo neobičnih kvalifikacija, gde su u Q2 izostali Rossi i Lorenzo, sama trka je do poslednjih metara pružila mnogo uzbuđenja, a činjenica da je prvih pet bilo u svega šest desetinki, dovoljno govori!

Dovizioso je i ovog puta potvrdio da pored dobrog motocikla, poseduje i „hladnu glavu“, te je uz dobru kontrolu same trke, ostao pribran prilikom Marquezovog napada u poslednjoj krivini, te boljom putanjom odmah uzvrato i uspeo prednost da održi do linije cilja, ma kako ona minimalna bila (23 hiljaditinke!).

Marquez je većinu trke proveo prvi vrhu poretka, ali se konstantno boreći sa Dovijem, Rinsom, pa u jednom trenutku i sa Petruccijem. Pokazalo se i da je Honda ove godine znatno napredovala po pitanju maksimalne brzine, gotovo na nivo Ducatija, a aktuelni šampion dokazao da je uvek opasan protivnik, čak i kada nije maksimalno oporavljen nakon operacije.

Treći je na cilj stigao Cal Crutchlow, gotovo u „zavetrini“ Marquezove Honde i potvrdio da je ovogodišnja RC213V itekako opasan protivnik. Čak i uz poznatu boljku motocikla koja zahteva nešto tvrđi prednji pneumatik, Britanac je demonstrirao odličnu vožnju, tim pre što se i on vraća na stazu nakon prilične ozbiljnog pada i povrede.

Iako je na kraju zauzeo četvrto mesto, gotovo junak trke bio je Alex Rins na Suzukiju, koji je tokom cele trke vodio borbu sa vodećim Ducatijem i Hondama, a priličan broj krugova proveo i na čelu karavana. I pored fantastične brzine u krivinama, Suzukiju i dalje nedostaje maksimalne brzine, te je na pravcu bio „laka meta“ za Dovija i Marqueza.

Ako je Rossi nešto do sada potvrdio tokom prethodne 23 sezone u moto takmičenjima, to je da je definitivno „nedeljni čovek“, te da i pored očajnih kvalifikacija, Doktora nikada ne smete otpisati u trci. Peto mesto u trci, svega 0,6 sekundi iza pobednika Doviziosoa, veliko je kao kuća kada se zna da je startovao sa 14. pozicije, a dobar deo trke proveo u borbama sa Nakagamijem, Morbidellijem, a zatim i Vinalesom, Mirom i Petruccijem.

I pored velikog napretka i praktično najbržeg tempa od prvih pet, ako gledamo po zvaničnoj statistici, jer je startovao daleko iz sredine poretka, više od 100 metara od startno-ciljne linije, Rossi je potvrdio da Yamaha i dalje pati od sličnih problema, što se i videlo na trci. Relativno mala maksimalna brzina, praćena nedovoljno efikasnim ubrzanjem, onemogućila je preticanja na pravcu te je Doktor morao kroz krivine da traži svoje šanse.

Može se reći da je drugi fabrički Ducati sa Petruccijem blago razočarao osvajanjem tek šestog mesta, iako se tokom celog vikenda pokazao kao izuzetno brz. Možda se odabir mekih „guma“ pokazao kao pogrešan, što je Danila koštalo brzine u samom finišu trke, ali se ne može reći da je Petrucci ni tokom početka trke imao neki fantastičan ritam.

Ako je Petrucci razočarao, šta tek onda reći za Vinalesa, koji je u potpunosti podbacio, iako su ga mnogi videli na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, na kojem je bio 2017. godine!? Odlično vreme u kvalifikacijama „bačeno je u vodu“ već do prve krivine, kada je Maverick „propao“ kroz poredak, ali se za razliku od nekih njegovih ranijih trka, ovaj put ni u finišu nije „probudio“ i imao tempo koji bi mu obezbedio neki viši plasman te je Rossi, kao najlošija Yamaha u kvalifikacijama, opet na kraju bio najbolje plasirani od svih M1-ica.

Jorge Lorenza ne smemo ni da spominjemo! Drugi najbrži vozač u FP1, odmah iza Rossija, „Spartanac“ je doživeo nekoliko padova tokom vikenda, ispao u Q1, startovao kao 15. da bi trku u kojoj se jedva i video, završio kao trinaesti, sa preko 14 sekundi zaostatka i svega jednom i po sekundom prednosti u odnosu na debitanta Quartarara, koji je zbog svoje greške, morao da startuje kao poslednji, i to iz „boksa“!

Nakon ovako uzbudljive trke, moraćemo da čekamo čak tri nedelje dok se MotoGP karavan ne „preseli“ u Argentinu, na stazi Termas de Rio Hondo, koja je u protekle 3-4 sezone pružila zaista mnogo uzbuđenja i dobrih trka. Na toj stazi Ducati još nema pobedu, dok su se Honda i Yamaha naizmenično smenjivale na vrhu, od 2014. godine, uz prošlogodišnji trijumf Crutchlowa u prilično haotičnim uslovima.

Đorđe Pavićević/TopSpeed