MNOGO PITANJA BEZ ODGOVORA: Šta će biti sa ovom sezonom F1?

Da bi sezona 2020 bila legalna, potreno je da se održi osam trka F1 na tri različita kontinenta, ali izgleda da je to prevelik izazov s obzirom na situaciju u kojoj se svet nalazi

Pandemija virusa SARS-CoV-2 ne samo što je ugrozila ceo svet, već će sa sobom doneti i još nesagledive ekonomske posledice. I pored toga, najrazvijenije zemlje već preduzimaju neke mere i pokušavaju da planiraju budućnost, jer život ne sme da stane, a naravno ni ekonomija.

Zabava, u ovom momentu nekeko dolazi pri kraju liste prioriteta, mada organizatori velikih sportskih takmičenja i manifestacija pokušavaju da pronađu načine kako bi ublažili posledice. Naravno, ni F1 nije izuzetak!

Pre gotovo mesec dana, sve je praktično bilo spremno za početak VN Australije i nove sezone FIA Svetskog šampionata Formule 1. Sezone u kojoj ovaj sport navršio 70 godina postojanja, ali to se, nažalost, nije dogodilo.

Nakon toga, trka za trkom iz ovogodišnjeg kalendara su, što otkazivane, što "pomerane" na neke nove, mada nepoznate termine?! FIA i FOM, tj. Formula One Management imaju "odrešene ruke" što se tiče timova, da rade šta mogu, ali sudbina sezone 2020 ne zavisi od njih.

Ipak, prave se neki planovi po kojima bi možda neke trke mogle da se održe, eventualno tokom leta i kasnije? Letnja pauza je već otkazana, pa bi možda GP vikendi mogli da traju samo dva dana, a sezona sve do januara 2021. kako bi se da bi takmičenje opstalo?!

Pravila kažu da bi se sezona F1 mogla smatrati regularnom potrebno je da se održi najmanje osam trka na tri različita kontinenta. Sada se nagađa koje bi to trke mogle da ostanu u kalendaru?

Veoma optimistična prognoza kaže da bi sezona F1 možda mogla da počne trkom za VN Azerbejdžana, koja bi se vozila tri nedelje nakon prvobino predviđenog termina, znači 28. juna. Baku "preporučuje" relativna izolovanost, ali pre svega ekonomski pokazatelji, budući da organizatori za sada nemaju većih problema. Potom je u nekim planovima VN Kanade, no Montreal je sve manje verovatan zbog situacije na severno-američkom kontinentu?

U drugoj polovini jula bi eventualno mogla da se vozi VN Velike Britanije i možda ne samo jednom. Naime, Silverstone je spreman da organizuje čak tri trke ove sezone!? To za većinu timova ne bi bio neki problem, budući da su im baze, tj. fabrike smeštene upravo u okolini. A na kraju krajeva, to je mesto gde je 1950. godine i sve počelo.

Za nastavak kalendara, Hungaroring je trenutno dobra opcija, mada se organizatori trke za VN Mađarske ne izjašnjavaju, jer sve zavisi kakva će situacija biti u avgustu. No, zato je veliki pritisak da se održi VN Holandije, budući da je mnogo uloženo u vraćanje Zandvoorta u kalendar, a tu ima i dosta fanova.

Ubrzo nakon toga bi mogla da usledi i VN Belgije, jedan do F1 klasika. Staza Spa-Francorchamps donosi uzbuđenja, što zbog nepredvidivog vremena, što zbog tradicije, pa je privlačna za sponzore! Ma koliko neverovatno zvučalo, spominje se i Monca... To je, takođe, jedan od F1 klasika i VN Italije još nikada nije izostala iz kalendara!

Nakon ovoga, F1 bi mogla da napusti evropsko tlo i tako ispuni još jedan uslov, ukoliko bi se održala VN Brazila. Međutim, pre Interlagosa postoji mogućnost, ukoliko uopšte možemo razmatrati ovakav kalendar, da takmičenja bude i za VN Singapura i VN Rusije.

Jer, ni Singapur ni Sochi još uvek nisu odustali od svojih septembarskih termina. Potom, tu su još i odložene VN Kine, VN Vijetnama i VN Bahreina. Šangaj i Hanoj su nešto izvesniji, dok se Sakhir spominje samo kao mogućnosti!

Nažalost, malo toga u ovoj situaciji zavisi od odluka ljudi, a više od razvoja situacije sa pandemijom, zatvorenim granicama, viznim i režimom obaveznog karantina, pa nastupajućom recesijom, političkim prilikama, itd.

Zato je možda najlogičnije mišljenje koje zastupa bivši šef F1, Bernie Ecclestone. On smatra da ove godine neće biti trka i da se treba što pre pomiriti sa tim, jer su otakzana i brojna druga sportska takmičenja, kao na primer Olimpijske igre. Sve ostalo su, po njemu, suludi planovi?!

I tako... Ljudi prave planove, a život se osmehuje!

Zoran Živkov/TopSpeed