KRAJ JEDNE ERE: Prodat Williams F1 tim!

Jedan od najtrofejnijih timova u modernoj eri Formule 1, Williams Racing, dobio je novog vlasnika u vidu privatnog investicionog fonda Dorilton Capital

Formula 1 kakve se nekad sećamo, iz ’80-ih i ’90-ih godina, sa harizmatičnim vozačima, nepokolebljivim vlasnicima timova i dovitljivim inženjerima spremnim na svakakve “eksperimente”, definitivno je stvar prošlosti...

Jedan po jedan, nestaju privatni timovi koji su nekada činili okosnicu ovog sporta, a poslednji u nizu jeste legendarni Williams, koji je uz Ferrari i McLaren, jedna od najtrofejnijih ekipa u modernoj istoriji, počevši od ’80-ih godina, naravno, ako ne računamo Mercedes, koji je gotovo sve osvojio u zadnjih 6-7 godina.

Osnovan od strane Frank Williamsa i Patrick Heada davne 1977. godine, sada je gotovo teško i zamisliti da je ekipa iza sebe sakupila 114 pobeda, devet konstruktorskih titula i sedam titula u poretku vozača. Veliki uspesi sredinom '80-ih sa Hondinim motorima, nastavljeni su '90-ih saradnjom sa Renaultom.

Za ovu proslavljenu ekipu vozili su poznati vozači kao što su Carlos Reutemann, Clay Regazzoni, Alain Jones, Keke Rosberg, Jacques Lafitte, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Ricardo Patrese, Alain Prost, Ayrton Senna, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Alex Zanardi, Ralf Schumacher, Juan-Pablo Montoya, itd.

No, i pored korišćenja Mercedesovih agregata u poslednjih par sezona, Williams Racing je zapao u ozbiljne finansijske teškoće, a ni „sveža krv“ na čelu ekipe u vidu Claire Williams, ćerke osnovača, nije donela očekivane rezultate.

Zato je postignut dogovor sa američkim privatnim investicionim fondom Dorilton Capital o „prodaji“ ekipe, tačnije preuzimanju većinskog vlasništva, iako detalji tek treba da se obelodane. Dorilton Capital je mlada korporacija, osnovana 2009. godine, a specijalizovala se za dugoročne investicije u kompanije koje posluju u tzv. nižem srednjem tržišnom segmentu.

Ovaj potez bio je očekivan, a istovremeno, došao je u pravi trenutak, budući da od 2022. godine na snagu stupaju nova pravila, te da ekipe već sada kreću sa razvojem novih bolida i pogonskih jedinica, što naravno, iziskuje ogromna finansijska ulaganja.

Podsetimo, ove godine je i Racing Point F1 potpisao ugovor sa Aston Martin kompanijom, te od sledeće sezone menja ne samo ime u prestižni britanski brend, već i organizaciju, iza koje, od nedavno, sa svojim kapitalom stoji kanadski milijarder Lawrence Stroll.

Đorđe Pavićević/TopSpeed