
MotoGP Doha: Yamaha opet ispred Ducatija!
05.04.2021.Prva trka ovogodišnje sezone Formule 1, koja je vožena juče, donela je dosta uzbuđenja, naročito u finišu trke kao i kontroverznu situaciju zbog koje je, praktično, odlučen pobednik
Ono što smo videli na predsezonskim testovima, barem kada je reč o Red Bull Racingu, potvrđeno je i na prvoj trci sezone, gde je Max Verstappen pokazao tempo i u kvalifikacijama, osvajajući pol-poziciju, a i u samoj trci, gde je bio glavni „igrač“, a pobeda mu je izmakla u samom finišu, i to zbog prilično nedorečenih pravila.
Naime, pokušavajući da nadmudre Red Bull, u Mercedesu su Hamilton pozvali nešto ranije u boks kako bi napravili tzv. undercut i time izbili ispred Maxa nakon zamene guma. No, to je ujedno značilo i da će Hamilton morati barem 20-ak krugova da odvoza na sve potrošenijim pneumaticima.
Taktika koja se pokazala kao rizična, budući da je Max na svežijim gumama, u finišu „pojeo“ zaostatak za Mercedesom i na svega par krugova pre kraja, uspeo i da obiđe Hamiltona. Međutim, obilaženje se odigralo na krivini broj 4, sa spoljne strane, pri čemu je Verstappen prešao punom širinom bolida preko ivičnjaka.
Iako je još pre kvalifikacija rečeno da se takvi silasci neće tolerisati i da će se vremena krugova poništavati ukoliko do toga dođe, u samoj trci, Mercedesovim vozačima je konstantno, gotovo 30 krugova (dok nije stiglo upozorenje), upravo to tolerisano, zbog čega je i Verstappen ostao zatečen.
Odmah nakon obilaženja, „javila“ se direkcija trke i tražila od Maxa da vrati poziciju Hamiltonu zbog sporne situacije, što je Holanđanin i učinio, možda ne baš na povoljnom mestu za sebe, te je poslednja dva kruga bezuspešno pokušavao da vrati prvu poziciju.
Još jedna pobeda Hamiltona, potpuno zaslužena ili ne, pitanje je ugla gledanja, ali je jedno sigurno – Mercedes je i dalje glavni favorit, čak i nakon očajnih predsezonskih testova, brzina je i dalje itekako tu, a tempo bolji od konkurencije (izuzev Red Bulla) čak i na tvrđim gumama.
Prava je šteta što je Perez imao peh sa bolidom pre samog starta, te je bio prinuđen da krene iz boksa, nakon svih. No, čak i tako, stigao je do petog mesta na kraju, te je vrlo realno da bi se borio i za pobedničko postolje da je sve bilo kako je planirano.
Lando Norris je četvrtim mestom pokazao da i McLaren ima šta da traži u borbi za visoke pozicije, a posebna satisfakcija Britancu može da budu činjenica da je Daniel Ricciardo trku završio kao sedmi, sa 20 sekundi zaostatka.
Ferrari je napredovao, to je očigledno, ali tačno koliko, moraćemo sačekati još koju trku. Leclerc je na cilju bio šesti, sa gotovo minutom zaostatka, dok je Sainz bio sasvim solidan u svom prvom nastupu za Scuderiju, osvajajući osmo mesto, svega osam sekundi iza timskog kolege.
Odličan je bio debitant Yuki Tsunoda u Alpha Tauri Hondi, koji je osvojio deveto mesto i svoja prva dva Grand Prix poena u karijeri. Poslednje mesto u bodovima uzeo je Lance Stroll i time doneo jedan poen Aston Martin F1 timu, budući da je Vettel startovao sa začelja zbog kazne, a u trci uspeo da se domogne tek 14. mesta.
Formula 1 se, nakon Bahreina, seli u Evropu, gde se za tri nedelje vozi trka na čuvenoj stazi Enzo i Dino Ferrari, u Imoli, nakon čega sledi, za narednih 14 dana, trka u Portugalu, na stazi Portimao.
Đorđe Pavićević/TopSpeed
TREĆI I FINALNI POHOD NA PIKES PEAK: Bentley Continental GT3 Pikes Peak
ELEKTRIČNI PRVENAC: Toyota za Salon automobila u Šangaju sprema model BZ
MULTIPRAKTIK: Citroen predstavio C5X
TRACK TEST BMW M4 Competition: Bez kompromisa
U SPORTSKOM DUHU: Škoda Octavia Sportline
VAŽAN JUBILEJ: Hyundai Srbija proslavlja 30 godina na domaćem tržištu
MOŽE TO I BOLJE: Alfa Romeo Tonale odložen za 2022. godinu