FORMULA 1 Lančana reakcija: Sainz u Ferrari, Ricciardo u McLaren!

Nakon što je Vettel odlučio da napusti Ferrari po isteku ove sezone, italijanski tim je potvrdio da će naredne godine Carlos Sainz Jr. doći na njegovo mesto, dok će od 2021. u kokpitu McLarena biti Daniel Ricciardo... I sada je pitanje - ko će voziti Renault? Ili možda još boje, gde će otići Vettel?

Polako se "slaže mozaik" za sezonu 2021. Odluka da o prekidu saradnje između Sebastiana Vettela i ekipe Ferrari po isteku ove takmičarske godine, dovela je do "lančane reakcije" i daljih promena u sastavima timova F1, baš kao što je bilo i očekivano...

Na mesto nemačkog vozača u slavni italijanski tim dolazi Carlos Saniz Jr. I odmah se nameće pitanje - da li je Ferrari tu pogrešio? Realno, nije, jer Španac je upravo ono što je timu u ovom trenutku potrebno ako posmatramo širu sliku. Konačno, nerealno je bilo očekivati da se u crvenom bolidu pojavi Lewis Hamitlon, budući da se zna da je prvi vozač tu Charles Leclerc i da će tako biti još nekoliko sezona.

Sainz Junior koji sada ima već prilično bogato petogodišnje F1 iskustvo i tehničko znanje je uz to i prilično brz. On je neko ko je uspevao da bude svojevremeno bolji od Maxa Verstappena dok su 2015. bili zajedno u timu Toro Rosso. Istovremeno, on je neko za koga se očekuje da će manje "uznemiravati" Leclerca, nezvanično prvog vozača ekipe Ferrari, barem na neko vreme... Za početak tu je dvogodišnji ugovor, sa opcijom da može biti produžen!

Daniel Ricciardo, koji je, takođe, bio u igri, nije prošao... Zapravo, verovatno su u ekipi Ferrari razmislili dobro, jer nikako ne žele da im se ponovi situacija, recimo, iz Interlagosa prošle godine kada su se sudarili Vettel i Leclerc ili konflikt iz Monce 2018. kada je Kimi Raikkonen odlučio da se bori i protiv timskog kolege?! Australijanac bi sigurno bio veći rival momku iz Monaka, ali Ferrari upravo tako nešto želi da izbegne.

Zato je Ricciardo prihvatio ono što je u ovom momentu za njega najbolje, a to je mesto u ekipi McLaren. Renault nije na onom nivou na kojem se očekivalo, a mala je verovatnoća da će ove i naredne sezone situacija biti bolja. Sve i da finansijska ponuda bude zadovoljavajuća, on je vozač koji želi da se bori za pobede, pa i šampionske titule, a ne da gubi vreme razvijajući bolid.

Stoga je procenio da bi McLaren, uz višegodišnji ugovor koji je dobio, upravo to mogao i da mu omogući. Još kada se uzme u obzir da će od 2021. Mercedes ponovo isporučivati pogonske jedinice, za pretpostaviti je da ambiciozni Ricciardo neće imati problema da se uklopi u tim, ali i uspostavi skladne odnose sa kolegom kakav je mladi Britanac Lando Norris.

A šta će uraditi Vettel? Budući da povratak u Red Bull nije opcija, po logici ove "lančane reakcije" on bi mogao da ode u Renault... Međutim, četvorostruki šampion F1 to neće! Njegov cilj je jasan - ili Mercedes ili ništa!? Čak je i odbio da to bude bolid sa pogonskom jedinicom nemačkog proizvođača iako je šef McLarena, Andras Seidl bio izuzetno zainteresovan.

Sa druge strane, šef ekipe Mercedes u F1, Toto Wolf je svestan da bi dolazak Vettela uneo pometnju u tim i da bi verovatno ubrzo imali onu košmarnu situaciju iz 2016. kojoj su se sukobljavali Hamilton i njegov timski kolega Nico Rosberg. Nemac je na kraju te sezone osvojio šampionsku titulu i odmah se povukao, kao što je bilo i dogovoreno, a Britanac je nastavio da niže uspehe. Sada mu ne treba još mnogo da prestigne i legendarnog Michaela Schumachera, što je svakako njegov cilj. Dolazak Vettela u tim to bi mogao da poremeti...

Istovremeno, iako Hamilton ima simpatije za Ferrari, on već ima 35 godina i ono šta želi je stabilnost u timu, a promena sredine to sigurno nije. Zato i kada bi se evntualno odlučio da pređe u Maranello, šestostruki šampion bi to učinio samo u situaciji da je osvojio još dve šampionske titule i desetak GP pobeda, odnosno da je postavio nove rekorde u F1.

Tako će Ferrari u sezonu 2021. ući sa najmlađim vozačkim tandemom u poslednih pet decenija. Red Bull ima svoje adute, McLaren i Renault svoje, a svi znaju da dok se 2022. pravila dramatično ne promene, Mercedes je taj koji postavlja standarde. Istina, ovo odlaganje početka sezone je "srebrnim strelama" dobro došlo, budući da je bilo velikih problema sa pogodnskom jedinicom, koja je sada praktično potpuno nova!

Na kraju, da i u celoj priči ima mesta za Fernanda Alonsa? Španac ponovo u ekipi Renault... Ne! Malo je verovatno, jer i on, baš kao i Vettel, traži tim sa kojim bi mogao da se bori za pobede i šampionske titule. Razvoj bolida ga ne zanima, bez obzira na finansijske ponude. Tim pre što ovogodišnja sezona još nije ni počela, promene su odložene za 2022. a ni Alonso ni Vettel više nisu mladi.

Zoran Živkov/TopSpeed