70 GODINA FORMULE 1: Verstappen uskratio Hamiltonu slavlje!

Na petoj trci sezone, a drugoj uzastopnoj koja se vozila na Silverstone, i to kao jubilarna u okviru 70 godina Formule 1, Max Verstappen je odličnom vožnjom i još boljom strategijom “ukrao” pobedu Hamiltonu i Mercedesu

Za razliku od prošle trke, koja je gotovo do samog finiša bila više nego nezanimljiva, i u kojoj je uzbuđenje donelo jedino pucanje pneumatika kod nekoliko vodećih vozača, druga trka u Silverstone bila je znatno dinamičnija i na tragu trka kakve očekujemo da gledamo.

Najviše razloga za to ima činjenica da je Pirelli doneo za jedan nivo mekše komponente nego li pre sedam dana, te su timovi već u startu bili prinuđeni da idu na agresivnije strategije, sa uglavnom dva zaustavljanja, što je samim tim donelo i više “gužve”, fleksibilnije taktike i, naravno, više uzbuđenja.

Najbolje se u svemu tome snašao tim Red Bulla, predvođen Verstappenom, koji su još u kvalifikacijama probali da idu na tvrdu smesu pneumatika, kako bi tokom trke, kasnije, imali opciju da koriste mekše gume, što se pokazala kao ispravna odluka.

Nešto sporije u samom startu, ali zato dugotrajnije i bolje nakon 10-ak krugova, tvrđe gume su Verstappenu omogućile da drži priključak sa Mercedesima, a kada su „crne strele“ otišle u boksove, da preuzme lidersku poziciju i zadrži je do kraja, uz još jednu promenu guma, vraćajući se na tvrdu smesu.

Mercedes je „razdvojio“ strategiju za Bottasa i Hamiltona, što se na kraju, po ko zna koji put, pokazalo loše po finskog vozača, a Hamilton, koji je tokom većeg dela trke imao problema sa pneumaticima, u finišu je na novim tvrdim gumama naprosto „leteo“ stazom, ali je Max bio isuviše daleko.

Odličnu trku imao je i Charles Leclerc, koji je stigao četvrti i koji je jedini od vodećih samo jednom stajao u boksu, uspevajući da izveze više od polovine trke na jedom setu pneumatika. Lance Stroll je stigao na cilj šesti, iako je tu poziciju skoro do samog finiša držao Nico Hulkenberg.

No, navodno, tim Racing Pointa je odlučio da njegove gume neće izdržati, te je pozvan u boks da pređe na najmekšu smesu, što se pokazalo kao potpuni promašaj te je Hulk trku završio kao sedmi, dok je Albon u Red Bull Racing, kao vozač sa verovatno sa najvećim brojem preticanja na ovoj trci, na kraju pretekao oba Racing Point F1 bolida.

Veliki gubitnik i na ovoj trci bio je Sebastian Vettel, koji se odlučio za agresivniju strategiju startovanja na tvrdim pneumaticima, i na startu dospeo u „rep“ timskom kolegi. Međutim, zanošenje već u prvoj krivini završilo se okretanjem na stazi, te je Vettel trku ponovo krenuo sa poslednje pozicije. Sasvim solidan tempo koji je imao na tvrdim gumama doveo ga je na 8. mesto u jednom trenutku, ali je ekipa tada, po ko zna koji put, zabrljala i pozvala ga na promenu guma, i to ponovo na tvrdu komponentu, u trenutku kada je bila najveća gužva na stazi.

Tako je Seb upao u „saobraćaj“ iz kog slabašni Ferrari nije mogao da se izvuče ni na pravcu, uz DRS, te je ekipa pokušala da se „izvadi“ ponovnim pozivanjem u boks, nakon svega 10 krugova i prelaskom na mekšu smesu pneumatika. Međutim, to je definitivno „cementiralo“ Vettelove nade da će se pomeriti dalje od 12. mesta, sa kog je i startovao.

Tokom trke, mogla se čuti i „prozivka“ od strane Vettela vezana upravo za odlazak u boksove, dok je nakon trke, Mattia Binotto „uzvratio“ Nemcu da je njegovo okretanje na startu ostavilo daleko veće posledice na plasman nego li pogrešna strategije. Očigledno da kako sezone odmiče, odnosi na relaciji Vettel–Ferrari bivaju sve zaoštreniji – Nemac je sve nezadovoljniji i nervozniji, a bolid nepouzdaniji, budući da je još na slobodnim treninzima u petak, pogonska jedinica u Vettelovom auto „odbila poslušnost“, baš kao i pre nedelju dana, na prvoj trci u Silverstoneu.

Nakon ove jubilarne trke kojom je obeleženo 70 godina Formule 1, situacija u generalnom plasmanu nije se previše promenila iz ugla Hamiltona, koji je praktično povećao svoju prednost u odnosu na drugoplasiranog, koji više nije Bottas, već Verstappen, i to na čitavih 30 poena.

Sudeći po formi Britanca, brzini Mercedesovog bolida, solidnoj dozi sreće koja ga je poslužila na prošloj trci u Silverstoneu, kao i činjenici da je Bottas ipak „samo“ drugi vozač ekipe, gotovo je izvesno da će Hamilton ove godine stići do svoje sedme titule šampiona, čime će se izjednačiti sa Michaelom Schumacherom.

Đorđe Pavićević/TopSpeed