24 ČASA LE MANA: Toyota glavni favorit pred sutrašnju trku

Na održanim slobodnim treninzima i predkvalifikacijama, Toyota Gazoo Racing prototipovi pokazali su da su i ove godine glavni kandidati za pobedu

Predstojećeg vikenda, po prvi put nakon septembra 1968. godine, legendarna trka 24 časa Le Mana održaće se van svog tradicionalnog termina, sredinom juna, zbog svima već poznatih “pandemijskih” razloga.

Nakon tri održana slobodna treninga i dva kvalifikacijska termina (ostao je još Hyper Pole danas), vozači Toyota Gazoo Racing ekipe pokazali su svu svoju nadmoć i još jednom istakli kandidaturu za pobedu na ovoj prestižnoj trci.

Razlika između Toyote #7 (Conway/Lopez/Kobayashi) i Toyote #8 (Buemi/Hartley/Nakajima) u kvalifikacijama bila je svega 0,247 sekundi, što je izuzetno malo, imajući u vidu krug od preko 13 kilometara. No, već trećeplasirani Rebellion #1 posade Senna/Nato/Mendez zaostao je preko četiri i po sekunde, a četvrti ByKolles #4 preko sedam sekundi.

Nažalost, u LMP1 klasi ukupno je prijavljeno svega pet prototipova – dve Toyote TS050, dva Rebelliona R13 Gibson i jedan ByKolles CLM-Gibson P1/01. S druge strane, velika borba očekuje nas u LMP2 kategoriji, gde učestvuje čak 23 posade, od toga većina sa Oreca-Gibson šasijama, uz tri Ligiers prototipa i jednu Dallaru.

Kao i do sada, takmičiće se i vozači GT automobila, podeljeni u dve kategorije – GTE Pro, rezervisana za profesionalne trkače, kao i GTE Am sa vozačima-amaterima, koji će se naći za upravljačima Aston Martina, Ferrarija i Porschea.

Ono što treba naglasiti jeste da je zbog pomeranja trke za septembar, tradicionalni start u 15.00 časova pomeren za 30 minuta ranije, a za dobar deo vikenda najavljene su i padavine, što u kombinaciji sa nižim temperaturama nego u junu, naročito tokom noći, obećava pregršt uzbuđenja.

Đorđe Pavićević/TopSpeed