TREĆI MUSKETAR: Pardo 38

Italijanski proizvođač, Pardo Yacht novim modelom 38 kompletirao je svoju gamu plovila

Nakon velikih uspeha modela Pardo 43 i 50, kompanija Pardo Yacht, koja od nedavno posluje kao posebna marka u okviru renomiranog italijanskog brodogradilišta Cantiere del Pardo, na nedavno održanom Salonu nautike u Kanu predstavila je svoj najnoviji brod, Pardo 38.

Ovaj daycruiser, tj. gliser, a može se reći i brod za jednodnevnu upotrebu dug 11,9 i širok 3,6 metra, prvi put je prikazan ove godine u maju na internoj zabavi kompanije u luci Portopikolo. I ovim modelom Pardo Yacht je održao obećanje da će svake godine predstavljati po jedno novo plovilo, te tako širiti svoju gamu.

Godine 2017. predstavljen je Pardo 43, potom 2018. veći Pardo 50, a sada je došao red na manji model, Pardo 38, koji bi trebalo da bude sinonim za eleganciju, snagu, kvalitet i komfor, naravno uz velike mogućnosti prilagođavanja željama kupaca...

Kao i njegove prethodnike, model Pardo 38 dizajnirao je studio Zuccheri Yacht Design u saradnji sa tehničkim odeljenjem brodogradilišta Cantiere del Pardo, koje iza sebe ima 45 godina iskustva. Novi trup projektovan je tako da obezbedi laku plovidbu i na „teškom moru“, ali i da uz adekvatan pogon, a to je u ovom slučaju 1.050 KS, dostigne brzinu od čak 50 čvorova! Pri svemu tome nisu zanemarene ni odlične manevarske sposobnosti, kao ni komfor.

A u vezi sa komforom, jasno je da su inženjeri preuzeli ponešto sa većih modela 43 i 50. I to se ponajviše odnosi na prostranost i lako kretanje po palubi i ispod nje. Praktično, sve je u nivou što je omogućilo da bokovi broda budu visoki, pružajući zaštitu i dodatnu udobnost, baš kao i eleganciju. Paluba je izrađena, naravno, od prirodne tikovine, mada se, ukoliko to neko želi, brod može isporučiti i sa veštačkom?!

Pored kvalitetnih materijala, posebna pažnja posvećena je detaljima. Tako je centralno postavljena skiperska pozicija, pored toga što je zaštićena velikim vetrobranom dodatno je natkrivena T-krovom izrađenim od karbona, koji ima i transparentne površine. Ispod istog tog elektro-pomičnog bikinija, nalaze se i tri sedišta, kao i kuhinjski deo, ali i dobar deo velike garniture za sedenje, odnosno ležanje na krmi...

Ona se po potrebi lako transformiše u trpezarijski sto sa šest odvojenih, komfornih, sedišta ili u prostor za sunčanje i odmor. Sve ovo moguće je i dodatno prilagoditi željama i potrebama budućih vlasnika i jedino su skiperska pozicija i otvor za spuštanje u potpalublje, koji je sa njene leve strane, nešto čiju poziciju nije moguće menjati!

Unutrašnjost modela Pardo 38 može biti u dve osnovne konfiguracije. Prva je standardna, koja podrazumeva jednu kabinu sa velikim francuskim ležajem i prostorom za dnevni boravak, a kod druge je taj prostor pretvoren u još jednu kabinu sa dva odvojena kreveta, ali su kupatilo i toalet i dalje zajednički. Najkvalitetniji i mahom prirodni materijali su nešto što se podrazumeva, a dizajn je potpuno u skladu sa onim „Made in Italy”.

Pardo 38 nudi mogućnost izbora i između dva različita pogonska sistema, kao i sedam motora različite snage. Standardni pogon podrazumeva par benzinskih Volvo Penta motora od po 280 KS, mada je tu su još i tandemi dizel agregata, istog proizvođača, D4 od po 300 i D6 od po 380 i 440 konjskih snaga. Ukoliko neko želi Mercury pogonske jedinice i to je moguće...

U ponudi su dva ili čak tri benzinska motora od po 300 i 350 KS, tako da je Pardo 38 sa ukupno 1.050 konjskih snaga, koji dostiže spomenutih 50 čvorova, realnost! „Gaz“ ovog plovila je 0,9 metara, pri čemu zapremina rezervoara za gorivo iznosi 1.000 litrara, a onog za vodu je 180.

Na kraju možemo da konstatujemo kako je nautički svet bogatiji za jednu, relativno, novu marku, koja opet izvesno ima duboke korene u tradiciji brodogradilišta Cantiere del Pardo, a Pardo Yacht za jedan novi model. Pardo 38 možemo smatrati i „trećim musketarom“, budući da je treće plovilo u ponudi italijanskog proizvođača, ali gotovo sigurno da se on tu neće zaustaviti i da će ih biti još...

Zoran Živkov/TopSpeed