CLASSIC TEST Datsun 240 Z: Memoari jedne gejše

Pomalo Ferrari 250 GTO, pomalo Jaguar E-Type – lepi japanski sportski automobil i danas, posle pola veka, podjednako zavodi i „krade“ srca ljubitelja dobre vožnje širom sveta

Godina je 1969. a Nissan je odlučio da postane konkurentan i u svetskoj proizvodnji sportskih automobila srednje klase. Zato je na tržište 1970. godine stigao Datsun 240 Z, prvi i verovatno najlepši od svih „Z“ automobila.

Recept za njegov nastanak samo je naizgled jednostavan. „Sastojci“ su prefinjena karoserija u evropskom stilu, šestocilindarski 2,4-litarski redni motor, nezavisno oslanjanje napred i pozadi i petostepeni menjač.

Iako i dalje globalno prepoznatljiv i veoma cenjen, u Evropi je na Datsun 240 Z ostalo samo sećanje zbog veoma malog broja primeraka koji su stigli, što mu sada dodatno podiže cenu među kolekcionarima.

Kako se ovaj japanski „veteran“ pokazao na testu, pola veka nakon svog nastanka, možete pročitati u aktuelnom broju TopSpeed magazina, koji je u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team