VETERANI U ODVAŽNOM POHODU: Lagano Srbijom, a i šire!

Peti međunarodni reli „Lagano Srbijom“ održan je od 13. do 18. avgusta, a ovaj događaj obeležili su atraktivni starovremenski automobili koji su za pet dana prevalili čak 1.400 km, uključujući i čuvenu maršutu Transfagarašan u Rumuniji

Peti međunarodni reli „Lagano Srbijom“ osmišljen je kao turistička vožnja namenjena, pre svega, ljubiteljima starovremenskih vozila koji uživaju u vožnji i u predelima u kojima borave.

Upravo zbog ovog malog jubileja, na koji je ponosan organizator Perica Luković, direktor udruženja „Pokretač“ , a na inicijativu Dalibora Ružića, predsednika Srpskog saveza za istorijska vozila, izabrana je maršruta sa jednim od najboljih puteva za vožnju automobila i motocikala.

Pre nekoliko godina, kultna emisija TopGear proglasila je put Transfagarašan u Rumuniji za najbolji put za vožnju punokrvnih sportskih automobila. Prepun krivina i živopisnih predela prelaz preko planina Fagaraš Barerett je na visini od 2.250 m, gde dominiraju vrhovi Moldoveanu (2.544 m) i Negoiu (2.535 m).

Start je usledio u 8 časova ujutru u sredu 13. avgusta sa parkinga hotela „Hedonic“, u blizini Beograda. Ukupno je pređeno 1.400 km, sa 20 vrednih istorijskih automobila u koloni. Najstariji je bio Austin Healey iz 1953. godine, a svi ostali bili su stariji od trideset godina.

Srpski savez SSIV predstavljali su predsednik Dalibor Ružić (Triumph TR6), predsednik upravnog odbora Branko Vidović (Alfa 1750 GTV), član upravnog odbora Dragan Dragoj, koji je pružao ispomoć kao šlep služba.

Posebno treba naglasiti da je među učesnicima bilo značajnih ličnosti iz sveta zaljubljenika u istorijska vozila i to tri predstavnika saveza autorizovanih od strane FIVA organizacije za svoje države. Slovenački savez „Zveza slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil“ sa svojim predstavnicima, predsednikom Jankom Uratnikom (Triunph TR5), potpredsednikom Vladimirom Perkićem (Austin Healey 100), predsednik tehničke komisije SVS Edi Glavić (Opel Manta 1.9RS), sekretar SVS Slavko Pislak, kao i Sašo Horvat (Rolls-Royce Corniche II), Strozak Benjamin (FIAT Spider 2000), Mihalić Drago (VW 1300LS Cabrio), Čelofiga Tomaž (Austin Mini), Rančigaj Samo (Jaguar E-Type), Bažec Gabrijel (Matra Simca Bagherra), Kozlović Aleš (Mercedes-Benz 280 S), svi članovi SVS-a.

Tu je bio i hrvatski savez HROS sa svojim predstavnicima: predsednik Presečki Antun (Morgan 4+4), potpresednik Slobodan Jelić (MGB GT), Hlanuda Rajko (Mercedes-Benz 280 SL).

Treba istaći da su učestvovali i predsednik „Jaguar kluba Slovenija“ Strozak Benjamin, predsednik „MG kluba Split“ Slobodan Jelić, predsednik „Srpskog klasik mini kluba“ Mirko Divac, predsednik moto kluba „Senior“ Dragan Dragoj, predsednik „AMK Voždovac“ Branko Vidović.

U tehničkoj podršci Land Rover SIII iz 1975. godine sa svojim vozačem Lukom Bulatovićem uspešno je pratio kolonu i imao nekoliko intervencija na putu... Najveća je bila, kad je na Austin Miniju spala uporna šipka levog točka. Srećom Tomaž Čelofiga je uspeo da zaustavi vozilo na svojoj strani puta i posle intervencije nastavi vožnju. Bilo je još nekoliko manjih kvarova: stradale su razvodna ruka, pojavilo se curenje slavine za grejanje na TR6, gubitak vode na crevu na Austin Healeyu, ali su svi problemi u hodu brzo i uspešno rešeni.

Svi učesnici su bili opušteni i sigurni jer ih je pratila šlep služba. Znali su da ako se bilo kakav kvar desi, tu je šlep koji će ih brzo dovesti do kraja etape za taj dan. Veoma je interesantno napomenuti da je šlep u stvari vozio proslavljeni vozač trka ex Jugoslavije, kao i evropski šampion za 2018 u klasi moto klasik-prikoličari Dragan Dragoj.

Sam reli je imao i veoma bogat kulturni program. Na samom polasku učesnici su posetili Muzej automobila Beograd i BMW Muzej Šimanovci. Prvog dana je, takođe, organizovana poseta Golubačkoj tvrđavi i Lepenskom Viru. Spavanje i razgledanje etno sela „Sibil“, poseta Tehničkom muzeju „Žeravica“ u Novom Miloševu, kao i poseta izložbe u „Tera“ galeriji u Kikindi.

Hrana je, naravno, bila izvanredna i raznovrsna, karakteristična za područje gde se boravilo. Izložbe vozila u Temišvaru i Kikindi, privukle je su publiku u velikom broju. Sve to je samo još jedna potvrda da su istorijska vozila izvanredna turistička atrakcija.

Pozitivni komentari učesnika potvrđuju da je reli uspeo i da ga treba ponoviti. „Veoma ozbiljna i odgovorna organizacija relija i ako je turističkog karaktera. U svakom slučaju dogašaj je iznedrio puno adrenalina od učesnika te pozitivnih utisaka i emocija. Sve je proteklo u predivnom i nezaboravnom druženju.

Naši prijatelji su obećali da će uzvratiti istom merom i sad nestrpljivo očekujemo poziv, a sve čestitke idu organizatoru Perici Lukoviću na uspešnoj organizaciji i njegovim nadljudskim naporima da privede sve do kraja“, istakao je Dalibor Ružić, predsednik SSIV.

Ljubomir Ivanović