SASVIM PRIRODNO: Moto Guzzi V85 TT

Moto Guzzi je još pre dve godine predstavio koncept modela V85 TT. Od tada su „bajkeri“ širom sveta željno iščekivali njegovu serijsku verziju i potajno strahovali da će italijanski proizvođač, ipak, odustati od proizvodnje. Srećom, nedavno je zvanično promovisao gorostasni model enduro klase

Ako ste spremni za putovanja i pustolovine, obratite pažnju, jer će Moto Guzzi ispuniti sve vaše želje. Model V85 TT je mnoge iznenadio svojim karakteristikama i šarmom, a njegovi prodajni rezultati u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Velikoj Britaniji su nadmašili sva očekivanja.

Šarmu italijanskog motocikla nije odoleo ni čuveni glumac koji je retko „imun“ na zov avanture. Naime, Ewan McGregor je nedavno postao novi ambasador Moto Guzzi V85 TT motocikla, što svakako pojačava magnetizam već dovoljno atraktivnog modela.

Moto Guzzi je predstavio V85 TT sa nedvosmislenom porukom - ovo je „mašina“ napravljena za sve motocikliste koji obožavaju da istražuju, i pokažu prstom na mapi sledeću destinaciju! U tome će im definitivno asistirati Moto Guzzi, koji nikada nije oklevao da se otisne na neistražene terene. Poštujući nasleđe, model V85 TT se ističe originalnim izgledom i autentičnim tehničkim rešenjima što ga još više izdvaja od konkurencije sa „nemačkim pasošem”.

Moto Guzzi V85 TT pokreće agregat koji „bratski“ deli sa modelom V9, a reč je o motoru koji ima jasnu ulogu – apsolutno zadovoljstvo vozača. Imajući u vidu potrebe u klasi kojoj novitet pripada, inženjeri brenda Moto Guzzi posebnu su pažnju usmerili na elastičnost i izdržljivost. Dvocilindarski vazduhom hlađeni V agregat sa cilindrima pod uglom od 90° raspolaže zapreminom od 853 ccm. Postavljen poprečno, nudi i zavodljiv izgled, a ne samo performanse vredne pažnje.

Maksimalna snaga koju isporučuje kataloški iznosi 80 „konja“ pri 7.750 obrtaja u minutu, uz maksimalni obrtni moment od 80 njutnmetara pri 5.000 o/min. Moto Guzzi je, takođe, veliku pažnju posvetio smanjenju trenja između unutrašnjih komponenti. Težina svih komponenti unutar agregat je smanjena. Radilica, klip, klipnjače kao i još neke komponente izrađene su od lakših i jačih materijala. Takođe, podmazivanje agregata je unapređeno...

Isto važi i za kočnice, koje vas nikada neće ostaviti na cedilu. Napred se nalaze Brembo radijalne kočnice sa dva diska prečnika 320 mm i kočionim čeljustima sa četiri klipića po čeljustima. Nazad se nalazi jedan disk prečnika 260 mm. Mada... Ovakav motocikl se definitivno ne pazari zbog kočenja pred krivinom na asfaltu, već zbog vožnje po neistraženim terenima pa će sve potencijalne kupce radovati i sledeći podatak: ukoliko volite da sednete na motocikl i da dugo ne ramišljate o sledećoj benzinskoj pumpi onda je definitivno V85 TT pravi izbor za vas.

Fabrička potrošnja iznosi 4,9 l/100 km, pa je zahvaljujući rezervoaru od 23 litra V85 TT u stanju da pređe oko 470 kilometara u „cugu“. Nije zapostavljena ni armada sistema u službi bezbednosti na dva točka, pa osim ABS sistema (koji je deo serijske opreme) na spisku su tri režima rada agregata - kišni, putni i off road mod, a V85 TT poseduje i praktični tempomat.

Dakle, Moto Guzzi je opravdao očekivanja i na tržište poslao gorostasni motocikl iz enduro kategorije. Ljubitelji ove italijanske marke sada mogu da odahnu, jer serijska proizvodnja je počela.

Uroš Popović