REPORTAŽA BMW CSEU Grand Media Tour 2019: Putovanje kao radovanje

Kada pričamo o BMW-ovim modelima Serija 7 i X7, termini kao što su najluksuzniji i najveći savršeno im pristaju. Iako smo se u njihove osobine već uverili testirajući ih u prethodnim brojevima, ovoga puta smo utvrdili gradivo na jedinstvenom proputovanju kroz Grčku i Bugarsku

Da Bavarci sve više naglašavaju prestiž i luksuz uz već nezaobilaznu voznu dinamiku koja ih je i proslavila, svedoči novi „vladar“ X familije o kojem ste imali priliku da čitate u prethodnom izdanju Top Speed magazina. Pored BMW-a X7, najvećeg SUV-a u taboru BMW-a, možda još važniju kariku predstavlja Serija 7 u svojstvu reprezentativne limuzine.

Nedavno restilizovana „sedmica“ prošla je mnogo ozbiljniji tretman od klasičnog „fejslifta“, odnosno zatezanja bora, o čemu smo takođe pisali testirajući je u jednom od prethodnih brojeva. Oba automobila stoje na samom vrhu BMW-ove ponude kada je reč o luksuzu, a kako bi gigant iz Minhena još jednom naglasio sve vrline ovog tandema, okupio je odabrane evropske predstavnike medija na takozvanom BMW CSEU Grand Media Tour 2019. događaju.

Pod ovim sloganom upriličeno je jedno specifično, luksuzno proputovanje, organizovano tako da se novinarske ekipe smenjuju dok postava modela X7 i Serije 7 prolazi kroz sedam različitih zemalja – Poljsku, Češku, Slovačku, Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku i Grčku. Cilj je da učesnici delom dožive, kako BMW kaže, životni stil i mesta koja posećuju ljudi čije su „garaže“ popunjene ovakvim automobilima.

Zajedno sa kolegama iz Srbije, kao i još nekoliko novinara iz drugih država, pripala nam je poslednja tura, odnosno put od Grčke do poznatog skijališta u Bugarskoj - Bansko. Naše mesto okupljanja odnosno polazna tačka bila je u Solunu, nedaleko od aerodroma.

U ekskluzivnom hotelu Nikopolis Thessaloniki sačekala nas je topla dobrodošlica i slobodno vreme, pre nego što smo krenuli u obilazak sa vodičem. Pored interesante istorije koju ovaj grad na obali Egejskog mora poseduje, domaćini su nas upoznali sa Belom kulom, koja predstavlja jedan od njegovih simbola.

Nekada zatvor, danas je to turistička atrakcija sa čijeg vrha se prostire pogled na luku po kojoj je Solun takođe poznat. Dan se završava večerom u ribljem restoranu Mavri Thalassa, gde smo još jednom „pročešljali” na program i sve ono što nas očekuje tokom sutrašnjeg dana.

Takoreći sa prvim zracima sunca očekuje nas vožnja do Halkidikija, odnosno do luksuznog odmarališta Sunny resort, odakle krećemo ka Banskom. Izlazimo ispred hotela, a na parkingu stoje automobili u stroju, poređani kao u ogledalu jedan preko puta drugog.

Ravno 120 kilometara nas je delilo do prvog stajanja, a mi smo se smestili iza volana najvećeg SUV-a koji BMWu ima ponudi. Kako smo već vozili verziju X7 xDrive 30d sa 3,0-litarskim dizelom od 265 KS u Beogradu, nismo želeli da propustimo snažniji X7 xDrive M50d koji pokreće takođe dizel motor zapremine 3,0 litara, ali ovde uz pomoć četvorostrukog turbo punjača generiše čak 400 „konja“!

Ipak, ono što nas je i pre same vožnje osvojilo, jeste enterijer. Plavo-bež kombinacija sa šest sedišta, gde se u drugom redu nalaze dve luksuzne „fotelje“. Za razliku od standardne konfiguracije sa tri sedišta, ova predstavlja komotniju soluciju za putovanje, naravno pod uslovom da nemate nužnu potrebu za maksimalnim kapacitetom od sedam sedišta.

Zauzimamo mesto za upravljačem, podešavamo poziciju sedišta i upravljača preo električnih komandi i startujemo agregat. Budimo 400 KS i 760 Nm, a najsnažniji dizel se u kabini oglašava poput rasnog benzinca, dok spolja ne uspeva da sakrije dizelske taktove. Gradska vožnja, autoput i magistrala, sve to smo prošli, uživajući za upravljačem X7, koji se vozi mnogo lakše nego što bi mnogi zaključili na osnovu njegove veličine.

Adaptivno vazdušno oslanjanje omogućava zavidnu udobnost nevezano od kvaliteta asfalta, s tim da je „ljuljuškanje“ doduše minimalno, prisutno i u komfornom ali i u sportskom režimu vožnje. Pomenuti agregat je u stanju da „katapultira“ masu od 2.460 kilograma do 100 km/h za 5,4 sekunde, a međuubrzanja su jednako impresivna i na većim brzinama. Agilnosti doprinosi sistem upravljanja na sva četiri točka, kao i xDrive integralni pogon na sve točkove.

Što se tiče veličine, odnosno bolje rečeno težine, ona se najpre oseti na kočenju, kao i na bord kompjuteru koji očitava potrošnju. U našem slučaju, ona nije silazila ispod 12 litara. Brzo i lako smo savladali prvi deo maršrute, nismo osetili ni trunku umora, a već smo stigli u 120 km udaljeni u Sunny Resort, veliki i luksuzni kompleks na obali. Usledio je ručak i kraća pauza, pre nego što smo nastavili dalje pema Bugarskoj...

Tokom drugog dela putovanja ustupamo volan kolegama, te se premeštamo jedan red iza u sredinu i zauzimamo jedno od dva komforna sedišta koja se, poput prednjih, pomoću struje podešavaju u odgovarajući položaj. Izlazimo na autoput i pred nama su stotine kilometara do prvog stajanja, odnosno pauze u ekskluzivnom kopleksu po imenu Zornitza Family Estate.

Kada ste suvozač lakše je da obratite pažnju na detalje, a X7 obiluje specifičnim rešenjima. Svaki konac, svaki deo završne obrada doveden je do savršenstva. Jedina stvar koja odstupa je plastika između dva sedišta na srednjoj klupi. Malo je grublja, ako se to može uzeti kao ozbiljna mana.
Sve ostalo zavređuje najvišu ocenu, udobnost je besprekorna, a čak i u trećem redu ima dovoljno mesta da se smeste osobe visine 183 cm. Još jednu stvar važno je napomenuti –buka u kabini je neprimetna. Impresivno je kako je BMW uspeo da automobil ovih gabarita učini tako tihim.

Stižemo u Zornitzu Family Estate koja se nalazi 100 km od Banskog, blizu mesta Melnik. Prelep luksuzan kompleks, okružen vinogradima i planinama, sa bazenom napunjenim toplom vodom. Raj i idealan izbor za „beg“ iz grada i svakodnevne rutine. Ovde ne provodimo previše vremena, već nastavljamo ka poznatom skijalištu odnosno hotelu Kempinski Grand Arena gde nas čeka smeštaj.

Na finalno odredište stižemo u 21 čas, ali se ne osećamo umorno, ponajviše iz razloga što je udobnost u X7 izvanredna. Dug dan je za nama, zašto se onda ne opuštiti uz performans džez muzike, nakon čega smo večerali. Specijalitet je bila patka, a kuvari su nam otkrili tajnu ukusa - sporo je kuvana, gotovo pet časova i to na blagoj temperaturi od 50 stepeni celzijusa.

Rano ustajanje nismo izbegli ni sledećeg dana, najviše zbog toga što nam je let iz Sofije za Beograd planiran u popodnevnim časovima. Mada, ne pada nam teško, jer je vreme za druženje sa Serijom 7. Za razliku od X7, popularna „sedmica“ bila je dostupna u više verzija. Od one sa hibridnim pogonom i oznakom 745 Le, do produžene 760 Li verzije sa V12 agregatom od 585 konjskih snaga!

Biramo „zlatnu sredinu“, model 750i sa kraćim međuosovinskim razmakom i V8 twin-turbo motorom zapremine 4,4 litra sa 530 KS i 750 Nm. Naravno, kao i kod X7, za prenos snage do sva četiri točka zadužen je osmostepeni automatski menjač. Program je bio takav da smo daleko manje vremena imali za vožnju negoprethodnog dana, ali i to je bilo dovoljno da steknemo utiske i donesemo nekoliko zaključaka.

Prvi i najveći je agilnost i informacije koje se prenose kroz upravljač. BMW je oduvek znao da napravi limuzinu sa odličnom voznom dinamikom, a restilizovana Serija 7 nije izuzetak. Naprotiv! Zavidno ponašanje po uskim krivinama i serpentinama, najbolje oslikava mogućnosti ovog automobila, jer ovakva konfiguracija puta predstavlja najveći izazov jednu veliku krstaricu, koja je takođe opremljena sistemom upravljanja na sva četiri točka i adaptivnim vazdušnim oslanjanjem.

Isto se ne može reći za hibridni BMW 745 Le zbog poteškoća da izjednači brzinu u krivini. Razlog je masa veća za 120 kilograma, ali i slabiji agregat. No, iako su nam krivudavi putevi izmamili osmeh, vožnja na otvorenom putu je ipak mesto gde Serija 7 dominira. Što se tiče udobnosti, završne obrade i komfora on je, kao i kod X7, na zavidnom nivou. Doživljaj pojačava i digitalni kokpit koji sa svih strana pruža spektar informacija – o tome brine interaktivna instrument tabla, veliki centralni displej kao i head-up displej.

Putovanje završavamo u Sofiji, u samom centru, tačnije u Residence Club, jedinstvenom takvog tipa u Bugraskoj, prava eksluziva. Uživamo u ručku i pružamo ruku pozdrava organizatorima. Za kraj, možemo da sumiramo brojne utiske. U najkraćem, nemački proizvođač je još jednom pokazao zbog čega je toliko cenjen u automobilskom svetu. Bavarci na jedinstven način sublimiraju komfor odnosno luksuz i voznu dinamiku, a sve sada je zaokruženo inovativnim tehnologijama i sigurnosnim asistencijama kakve do skora nisu bile dostupne.

Aleksandar Savin/TopSpeed