
BROJ 221 U PRODAJI: Novi TopSpeed je stigao!
08.04.2021.Šta će u budućnosti zameniti klasičnu konstrukciju vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, još uvek nije sigurno. Nauka traži najbolje rešenje, a kao jedno od njih vidi se pasta u kojoj je „spakovan“ vodonik
Institut Fraunhofer iz Drezdena razvio je materijal koji su nazvali „Pauerpejst“ (Powerpaste), što bi moglo da se prevede kao „energetska pasta“. Namenjena je za pogon vozila, tako što oslobađa vodonik, koji se potom u gorivnoj ćeliji koristi za dobijanje struje, koja pokreće elektromotor.
Radi se, dakle, o još jednom načinu da se napravi električni automobil. Gorivne ćelije su već poznata stvar, a ono što je novo jeste način skladištenja vodonika koji ćelije koriste.
Klasično rešenje je da automobil ima rezervoar za čist, gasovit vodonik, a negativna strana je da pritisak u njemu ide i do 700 bara, zbog čega su rezervoari prilično masivni. Poređenja radi, tečni naft ni gas koji se koristi u automobilima je na pritisku od oko osam bara, a komprimovani prirodni gas na 200 bara.
Rešenje tog problema je da se vodonik ne skladišti u čistom, gasovitom stanju, nego u formi nekog jedinjenja. Ideje o tome postoje odavno, a istraživanja su pokazala da su najpogodnija jedinjenja sa metalima, koja se nazivaju hidridi.
Koje su prednosti ove tehnologije, a koje mane, možete detaljnije pročitati u novom broju TopSpeed magazina, koji se nalazi u prodaji širom Srbije.
TopSpeed Team
TREĆI I FINALNI POHOD NA PIKES PEAK: Bentley Continental GT3 Pikes Peak
ELEKTRIČNI PRVENAC: Toyota za Salon automobila u Šangaju sprema model BZ
MULTIPRAKTIK: Citroen predstavio C5X
TRACK TEST BMW M4 Competition: Bez kompromisa
U SPORTSKOM DUHU: Škoda Octavia Sportline
VAŽAN JUBILEJ: Hyundai Srbija proslavlja 30 godina na domaćem tržištu
MOŽE TO I BOLJE: Alfa Romeo Tonale odložen za 2022. godinu