POWERPASTE: Vodonik spakovan u pastu

Šta će u budućnosti zameniti klasičnu konstrukciju vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, još uvek nije sigurno. Nauka traži najbolje rešenje, a kao jedno od njih vidi se pasta u kojoj je „spakovan“ vodonik

Institut Fraunhofer iz Drezdena razvio je materijal koji su nazvali „Pauerpejst“ (Powerpaste), što bi moglo da se prevede kao „energetska pasta“. Namenjena je za pogon vozila, tako što oslobađa vodonik, koji se potom u gorivnoj ćeliji koristi za dobijanje struje, koja pokreće elektromotor.

Radi se, dakle, o još jednom načinu da se napravi električni automobil. Gorivne ćelije su već poznata stvar, a ono što je novo jeste način skladištenja vodonika koji ćelije koriste.

Klasično rešenje je da automobil ima rezervoar za čist, gasovit vodonik, a negativna strana je da pritisak u njemu ide i do 700 bara, zbog čega su rezervoari prilično masivni. Poređenja radi, tečni naft ni gas koji se koristi u automobilima je na pritisku od oko osam bara, a komprimovani prirodni gas na 200 bara.

Rešenje tog problema je da se vodonik ne skladišti u čistom, gasovitom stanju, nego u formi nekog jedinjenja. Ideje o tome postoje odavno, a istraživanja su pokazala da su najpogodnija jedinjenja sa metalima, koja se nazivaju hidridi.

Koje su prednosti ove tehnologije, a koje mane, možete detaljnije pročitati u novom broju TopSpeed magazina, koji se nalazi u prodaji širom Srbije.

TopSpeed Team