LUKSUZNO I DIGITALNO: Na putu, kao kod kuće!

Nijedna druga inovacija poslednjih godina nije tako radikalno promenila rad Mercedes-Benz modela kao što je to učinio Mercedes-Benz User Experience (MBUX), a druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovala je sada u S-klasi

Bacite pogled na prezentaciju dok ste na putu ka kancelariji i razgovarajte o manjim izmenama sa vašim asistentom preko telefonske konferencije? Gledajte online filmove dok ste na dugom putovanju do vaše vikendice, dok tvoj saputnik pored tebe sluša omiljenu audio knjigu?

Mercedes-Benz je osmislio unapređeno izdanje svoje „perjanice“ – S-klase, posebno imajući u vidu zadnje sedište te sada putnici koji sede pozadi imaju iste napredne opcije za zabavu i udobnost, kao vozač i suvozač. Oni imaju pristup do tri touchscreen ekrana i mnoštvu različitih opcija upravljanja kao što su MBUX Interior Assist ili glasovnu kontrolu "Hey Mercedes".

Nijedna druga inovacija poslednjih godina nije tako radikalno promenila rad Mercedes-Benz modela kao što je to učinio MBUX (Mercedes-Benz User Experience), a druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovala je sada u S-klasi. Unutrašnjost vozila je sada još inteligentnija uz fokus na digitalno okruženje, jer su i hardver i softver dostigli veliki napredak.

Visokokvalitetni displeji na čak do pet velikih ekrana, delom sa OLED tehnologijom, još više olakšavaju kontrolu nad vozilom i pojednostavljuju komfor. Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće. Ovo se odnosi i na sedišta pozadi, ali i na vozača jer novi 3D ekran dozvoljava prostorni prikaz po prvi put pritiskom na taster te se pravi trodimenzionalni efekat postiže se bez nošenja 3D naočara.

Glasovni asistent "Hey Mercedes" sada je sposoban za još više dijaloga. Pojedine akcije se mogu izvoditi i bez ključne reči "Hey Mercedes". Na primer, prihvatanje telefonskog poziva ili prikaz mape za navigaciju. "Hey Mercedes" sada može da objasni gde se nalazi set za prvi pomoć ili kako konektovati pametni telefon preko Bluetooth konekcije. Uporedo sa klasičnim unosom PIN broja, novi način provere autentičnosti osigurava visok nivo sigurnosti. Otisak prsta, prepoznavanje lica i glasa se kombinuju što omogućava pristup pojedinim podešavanjima ili verifikaciju procesa digitalnog plaćanja iz vozila.

Međutim, jedinstvena karakteristika MBUX Sistema jeste njegovo umrežavanje sa širokim spektrom sistema vozila i podacima senzora. Na primer, funkcija upozoravanja pri izlazu iz S-klase sada koristi kamere da bi prepoznala da putnik želi da napusti vozilo. Ukoliko se još neki učesnik u saobraćaju približi mrtvom uglu, aktivno ambijentalno osvetljenje postaje deo sistema upozorenja i treperi crveno.

Head-up displej sa funkcijom proširene stvarnosti (Augmented reality - AR-HUD): na zahtev su dostupna dva različita head-up displeja, jedan od njih je inovativna varijanta sa posebno velikom slikom. Ugao otvora displeja je 10° horizontalno i 5° vertikalno, a slika se praktično prikazuje na udaljenosti od 10 metara. Ova površina odgovara monitoru dijagonale 77-inča.

AR-HUD pruža mnoštvo informacija proširenog stvarnog sadržaja za sisteme pomoći u vožnji i informacije o navigaciji. Za vozača, ovo se stapa sa okolinom ispred vozila i, samim tim, može doprineti smanjenju ometanja. Jedinica za oblikovanje slike (DMD, digitalni ogledalo uređaj od Texas Instrumets) sastoji se od matrice visoke rezolucije od 1,3 miliona pojedinačnih ogledala i visoko efikasnog izvora svetlosti. Ovu tehnologiju takođe koriste u bioskopima.

Utisak prostorne dubine stvara se kada oči gledaoca uoče različite perspektivne prikaze predmeta na displeju. U ovom inovativnom auto-steroskopskom displeju, to se postiže sofisticiranom kombinacijom konvencionalnog LCD ekrana sa posebnom strukturom piksela i upravljačkom LCD postavkom. Ono što je poznato kao barijerska maska, postavljeno je nekoliko milimetara ispred LCD.

Toliko je precizno prilagođen položaju glave gledaoca, da levo i desno oko vide različite piksele LCD-a. To stvara željeni utisak dubine. Sistem stereo kamera je integrisan u displej. One se koriste za precizno određivanje položaja očiju gledaoca. Zahvaljujući metodama koje je Mercedes-Benz razvio za prilagođavanje udaljenosti i konfiguraciju sistema sa malim kašnjenjem, vozač uživa u širokom rasponu slobodnog kretanja.

Koristeći kamere u prostoru iznad glave putnika i učeće algoritme, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa želje i namere putnika. To čini tumačeći smer glave, pokrete rukom i govor tema, na koje odgovara određenim funkcijama na vozilu. Na primer, ukoliko vozač gleda preko ramena, ka zadnjem prozoru, Interior Assist sistem automatski otvara zavesu zadnjeg prozora.

Ako vozač u mraku traži nešto na suvozačevom mestu, automatski se uključuje svetlo. Samo gledanje u neko spoljašnje ogledalo je dovoljno da se omogući podešavanje, bez potrebe da ga prvo izaberete. Prepoznati su i prirodni pokreti ruku, vozač ili putnici mogu otvoriti klizni krov bez dodira. Željenim funkcijama se može pristupiti i pomoću omiljenog gesta (ruka sa kažiprstom i srednjim prstom rašireni u obliku latiničnog slova V).

Ustaljene glasovne kontrole u vozilu reaguju na predodređene komande od strane korisnika. Zbog mogućnosti razumevanja uobičajene konverzacije, „Hey Mercedes“ sluša i razume skoro svaku reč i praktično sve rečenice koje se odnose na infotainment sistem i upravljanje vozila, i sve to na 27 jezika. Indirektan govor je takođe moguće prepoznati, na primer ako korisnik kaže „I am cold“ („meni je hladno“), umesto direktne naredbe "set temperature to 24 degrees" („postavi temperaturu na 24 stepena“) sa ciljem da koriguje temperaturu.

Glasovna kontrola kao sto je spomenuto ima mogućnost učenja. Sa jedne strane koz korišćenje prilagođava se glasu korisnika uz bolje razumevanje korisnika kojima odabrani jezik nije maternji, sa druge strane softver na serverima proizvođača unapređuje znanje novim frazama i promenama u jeziku koje nastaju kroz vreme. Sistem više ne daje ustaljene odgovore, već se prilagođava stilu razgovora.

Osnovni princip funkcionisanja jezičkog asistenta je taj da su govorne komande filtrirane i odstranjena je pozadinska buka, zatim su kompresovane i poslate. Sistem u vozilu i na serveru zajedno formiraju i šalju odgovor prema korisniku. Sistem odlučuje koji odgovor je najadekvatniji i u rasponu od par sekundi odgovor ili reakcija sistema sledi. Ovo omogućava odgovor sistema, čak i kada nema ostvarenu konekciju sa serverom.

TopSpeed Team