GODINA LEGENDI: Opel Ascona i Manta pune 50 godina

Opel je 1970. godine napravio pravu revoluciju u srednjoj klasi predstavljajući modele Ascona i Manta – dinamičnu limuzinu i atraktivni kupe sportskih aspiracija

Kao limuzina sa dvoje i četvoro vrata, Ascona je bila postavljena tačno između Kadetta i Rekorda. Ascona je postavljala nove standarde - karavan je bio prvo kompaktno izdanje za život i stoga daleko ispred svog vremena. Sa sportskim modelom Manta, Opel je istovremeno ušao na rastuće tržište porodičnih sportskih kupea. Šasija, ogibljenje i pogonski sklopovi bili su identični, oba modela su imala četvorocilindarske motore koji proizvode od 60 do 105 konjskih snaga.

Ascona je pobedjivala na šljunku i asfaltu - Walter Rohrl i suvozač Jochen Berger osvojili su Evropsko prvenstvo u reliju 1974, a 1975. na reliju Akropolis ostvarili su Opelovu prvu pobedu na Svetskom prvenstvu u reliju. Rohrl i Christian Geistdorfer su 1982. osvojili Svetsko prvenstvo u reliju u Asconi 400. Do marta 1975. proizvedeno je 691.438 jedinica Ascone A, a u istom periodu i 498.553 jedinica Manta A.

Sportska Manta debitovala je u septembru 1970, amblemom Manta koji je bio inspirisan fotografijama morskog istraživača Žaka Kustoa. Prezentacija je prigodno održana na Timendorfer plaži na obali Baltičkog mora. Za Opel je Manta bila korak na novu teritoriju. "Umesto da postojeći model zastari, automobil koji danas predstavljamo je deo našeg asortimana i zadovoljava novu potražnju tržišta", navodi se u tadašnjem saopštenju za javnost.

Manta je bila nova, pametna i sportska, savršeno uklopljena. Atraktivni modeli u koje se moglo primiti četiri putnika, bili su veoma popularni. Jedinstvenost je bila veoma tražena, a Mantin oblik i linije bili su upravo ono što tržište traži. U prvoj godini prodaje, Opel je izvezao 56.200 jedinica Mante iz salona dok je ukupno proizvedeno 498.553 automobila. Novi član porodice motora bio je 1.6 sa 68 KS, čak 80ks u S verziji. Najsnažniji motor u Manti bio je četvorocilindarski 1.9 S sa 90 KS koji je takođe koristio Opel Rekord.

Mantin asortiman je počeo sa 60 KS tokom 1972, a u novembru iste godine usledila je luksuzno opremljena Manta Berlinetta. U standardnu opremu spadali su sportski upravljač, grejanje zadnjeg stakla, halogena svetla, električni perači vetrobranskog stakla i vinilni krov. Pet godina proizvodnje obogaćene su brojnim specijalnim varijantama modela - „Holiday“, „Plus“, „Swinger“ i „Summer Base“ kombinovali su gornje tržišne specifikacije sa umerenim cenama.

Manta GT / E, pokretan 1,9-litarskim motorom od 105 KS, sa Bosch L Jetronic sistemom ubrizgavanja goriva, pojavio se 1974. godine. Trend ka mat umesto hromiranoj opremi nastavio se sa Manta GT / E. Poslednji specijalni model stigao je 1975. godine, neposredno pre debija Manta B. „Black Magic“ temeljen na GT / E bio je obojen u crno sa narandžastim prugama na bokovima.

Što se tiče opreme i motora, kao i dimenzija, Ascona se uklopila u prostor između Kadeta B i Rekord C, preuzela je ulogu koju je prethodno igrala luksuzna Olimpia. Ascona je u početku bila ponuđena kao limuzina sa dvoja i četvoro vrata i luksuzno opremljena. Snagu je obezbeđivao 1,6-litarski četvorocilindarski motor sa 68 KS, a „S“ verzija sa visokom kompresijom od 80 “konja”.

U paleti modela bila je i Ascona Voyage. U početku se Voyage ponudio samo u L verziji, bilo je to 1974. godine, pre nego što se manje luksuzni karavan pridružio liniji. U proleće 1971. godine model su proširili Ascona 1.9S i Ascona SR. SR je pokretao 1,6-litarski motor od 80 KS ili 1,9-litarski agregat sa 90 KS. Opcija trostepenog automatskog menjača kojeg je Opel proizveo prvi put tada, uparen je sa snažnijim motorima. Model SR kao novost na tadašnjem tržištu, takođe je bio dostupan.

TopSpeed Team