EVROPA UZVRAĆA UDARAC: BMW R18

Odeljenje BMW Motorrad predstavio je elitni „kruzer” u klasi kojom dominira čuveni Harley-Davidson. Novi BMW R18 donosi najveći bokser agregat ikada kreiran u okviru kompanije, sa zapreminom od čak 1.802 “kubika”. Tim potezom nemački brend je sve bliže ostvarenju cilja – pozicije broj 1 u premijum segmentu

Ako želite “kruzer” koji je ravnodušan prema kilometrima, a ne želite da “odigrate zicer” i odaberete Harley-Davidson, BMW ima interesantan predlog. U pitanju je model R18 koji imponuje moćnom pojavom i performansama. Upoznajte alternativu o kojoj priča ceo svet, motocikl na koji su u kompaniji BMW Motorrad sa punim pravom ponosni...

Dizajnom i pojavom, novi model se nadovezuje na tradiciju BMW Motorrad odeljenja, preciznije na legendarni BMW R5, model koji se nalazio u proizvodnji pre više od osam decenija. Kao nekada, u epicentru vozačkog zadovoljstva je bokser agregat. To “srce” nosi naziv “Big boxer” agregata koji ima najveći kapacitet dvocilindarskog bokser agregata ikada u serijskoj proizvodnji, zapreminu od 1802 “kubika”, po čemu je simbolično i dobio naziv - R18.

Bogata prošlost postala je nepresušni izvor inspiracije, pa R18 poseduje nezaboravne detalje poput dvostrukog cevastog rama, karakterističnog oblika rezervoara i vidljivog kardanskog vratila. Uostalom, zvanične fotografije govore više od reči...

Ne treba, ipak, da dozvolite da vas nostalgična silueta zavara, jer BMW R18 standardno poseduje ASC sistem stabilnosti, Hill Start Control sistem za polazak na uzbrdici, kao i MSR sistem koji kontroliše kočenje motorom. Osim dizajna koji spaja savremenu i nedvosmisleno moćnu pojavu sa nostalgičnim detaljima, BMW Motorrad je veliku pažnju posvetio tehničkim specifikacijama.

Budućim vlasnicima je na raspolaganju “ergela” od 90 konjskih snaga (67 kW) i 158 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta, koji je dostupan pri 3.000 o/min. Novi BMW R18 očekivano nije lagan, pa ga krasi i masa od 345 kilograma.

Vrhunsku platformu kompletira i šestostepeni prenos, uz robustni čelični ram i dvostranu zadnju viljušku. Prednji amortizeri su prečnika 49mm, sa hodom od 120 milimetara, dok je hod zadnjih 90 milimetara. Paneli su izrađeni od metala, uključujući skladno oblikovani rezervoar za gorivo zapremine 19 litara, što je kapacitet koji garantuje kilometra i kilometre avanture. Prednji dvostruki diskovi prečnika 300 mm imaju četvoroklipne kočione čeljusti, dok zadnji disk od 300 milimetara, takođe, ima na raspolaganju četvoroklipne čeljusti.

Poput savremenih automobila i BMW R18 takođe ima tri moda vožnje - “Rain”, “Roll” i “Rock”, koji će vozaču omogućiti vanserijsko prilagođavanje svim uslovima i podlogama. U skladu sa imidžom “kruzera”, nova BMW krstarica ponudiće i niz mogućnosti personalizacije od oblika upravljača, preko sedišta za vozača i kita za suvozača, ogledala, izduvnog sistema, točkova, prtljažnika...

Novi model će se naći u ponudi prvo kao ekskluzivni First Edition, sa još većim mogužnostima za individualizaciju, a onda sve je moguće. No, jedno je sigurno, Harley-Davidson je dobio dostojnog rivala...

Uroš Popović