ČETRVRT VEKA POSTOJANJA: Škoda Felicia slavi 25. rođendan

Škoda Felicia je bio prvi Škodin model razvijen pod kapom Volkswagena, a proizveden je u 1.401.500 primeraka, u periodu od 1994. do 2001. godine

Proizvodnja modela Škoda Felicia je započela u gradu Mlada Boleslava 17. oktobra 1994. - pre 25 godina, naslednik modela Favorit je postao prvi model češkog proizvođača razvijen pod kapom Volkswagen grupe.

Felicia je postigla ogroman uspeh - do 2001. godine, fabrike u gradovima Mladá Boleslav, Kvasiny i Vrchlabí su proizvele preko 1,4 milliona primeraka ovog modela, a tu se ubrajaju ne samo hečbek i Felicia Combi verzije, već i pickup, Vanplus i Fun varijante.

Novo poglavlje u istoriji Škoda Auto je počelo pre četvrt veka sa modelom Škoda Felicia. Kompanija je vizuelno modernizovala Favorit, Forman i Pick-up pre priključivanja Volkswagen grupaciji 1991. godine. Međutim, predstavljanje modela Felicia je prekretnica za brend. Škoda je mnogo razmišljala o odabiru imena za ovaj model - s jedne strane, odnosi se na kabriolet koji je obeležio kasne ‘50-te i rane ’60-te, a s druge, potiče od latinske reči koja znači “sreća” – Felicitas.

Hečbek model sa petoro vrata je bio tačno 40 milimetara duži i 15 milimetara širi od modela Favorit, a zapremina prtljažnog prostora je porasla za 21 litar. Karoserija je imala znatno veću torzijsku krutost koja u kombinaciji sa novim nosačima točkova, poboljšava geometriju prednje osovine i dodatno stabilizuje zadnje točkove – primetno je smanjena buka u unutrašnjosti vozila i povećan komfor.

Osnovni pogonski agregat za model Škoda Felicia bio je četvorocilindarski benzinski motor, zapremine 1289 cm3, a pružao je snagu 54 KS ili 68 KS, u zavisnosti od varijante. Snažniji 1.6 MPI motor sa 75 KS i 1,9-litarski dizel motor od 64 “konja” su dopunili ponudu naredne godine.

Godine 1995. Škoda je proširila ponudu, uključujući prostraniju Felicia Combi, a u avgustu iste godine, počinje da isporučuje modele Felicia Vanplus i Felicia Pickup, koji se takođe proizvode u Kvasiny. Pored toga, oko 4.000 vozila pod nazivom Felicia Fun izrađeno je na istoj platformi. Karakteristika automobila je bila svestrana unutrašnjost 2+2 sedišta, kao i žuta boja karoserije. Komercijalna vozila su bila veoma popularna: u periodu između 1996. i 2000, Škoda je proizvela približno 19.000 automobila koji su doživeli ogroman uspeh u Latinskoj Americi pod nazivom Volkswagen Caddy.

Mnogobrojna moderna oprema je predstavljena baš u ovom modelu. U godini koja je obeležavala 100 godina od osnivanja kompanije, češki proizvođač je predstavio luksuzni model Felicia Laurin & Klement. Model Felicia Atlanta je predstavljen 1996. godine za vreme Letnjih olimpijskih igara.

Izvor: PR Škoda Srbija